Fort Steele

28 september 2016 - Fort Steele, Canada

Op zondag 25 september naar Nelson gereden waar maar 1 campground midden in de stad was. Om de stad te bekijken en haar bijzonderheden moesten we toch op zijn minst een kampeerplekje hebben. Daar wij allen een unheimisch gevoel hadden bij deze camping onze weg vervolgd en Nelson gelaten voor wat het was. De nacht doorgebracht op een campground met de toepasselijke naam Pinespring Motel met een rv park. We mochten zelf een plekje zoeken en dan verwacht je ook wat. Bleek dat wij de enige kampeerders waren maar we mochten het toilet en de douche in cabin 4 gebruiken. Was schoon maar dat was ook alles mee gezegd.
Daarom doorgereden naar Crambrook teneinde Fort Steele te bekijken waar wij om 15.00 uur aankwamen en het sloot om 16.00 uur. Daarom besloten om vandaag het fort te gaan bekijken. De nacht op RV campground Fort Steele doorgebracht, prachtige rv campground. Hier hebben Dirk en ik ons geluk gezocht in de rivier teneinde onze vakantie terug te verdienen. Nadat wij ongeveer een kilo aan goud hadden gedolven moesten wij omdat wij op een ander zijn claim bezig geweest waren dit inlever,en. Later op de avond waren wij getuige van een prachtige sterrenhemel met als hoogtepunt de Grote Beer. Een van ons had een prachtig uitzicht op de Grote Beer vanuit zijn slaapkamer raam.
Fort Steele is eigenlijk een openlucht museum dat gaat over een een officier van de Royal Mountain Police die in 1 jaar tijd een fort bouwde en een probleem oploste. Er waren 2 indianen opgepakt voor een moord die twee jaar daarvoor was gepleegd op blanke gouddelvers. De rechter liet ze vrij waarna de blanken het recht in eigen hand namen waarna alles escaleerde en Steele zorgde ervoor dat de zaak werd bijgelegd. Het fort kreeg zijn naam en hij vertrok naar elders.

1. Astrid Jonker:
    28 september 2016
    Jammer dat je het potje goud niet mocht houden hahaha. Konden jullie niet hard weg rennen dan?
    Ik zou ook niet op een camping staan waar je een slecht gevoel bij hebt.
    We genieten van jullie avonturen. Ga zo door!! Groetjes vanuit Katwijk
  2. Gerry:
    28 september 2016
    Haha inderdaad jammer van het potje goud, wat een geweldige reis ondernemen jullie
  3. Agaath en Frans:
    28 september 2016
    Weer een leuk reisverslag wat jammer van het goud. Ja. Ja!
  4. Ineke Piket:
    29 september 2016
    Hebben jullie behalve de beer nog beesies gezien ?