Dubai - Alice Springs

12 januari 2020 - Alice Springs, Australië

En wederom had het monster van "delayed" de dag van z'n leven. Omdat we in Amsterdam in de nacht van donderdag op vrijdag pas rond 00.30 uur de lucht in gingen van wegen een tussenlanding met medische noodzaak misten we onze aansluiting naar Perth. Eigenlijk hebben we ons volgende vliegtuig wel kunnen zien taxiën voor vertrek toen wij landen. Maar we werden netjes naar een hotel gebracht om te overnachten. In de nachtelijke uren zijn we allemaal wel een keer wakker geworden van de regen die met bakken uit de lucht kwam vallen. Op weg naar het vliegveld klotste het water over de trottoirs hetgeen ervoor zorgde dat we ook niet echt door konden rijden vanwege de drukte. Vervolgens is wel verklaarbaar waarom mensen in de tv programma's zo over hun theewater gaan op een vliegveld. De informatie voorziening was allerbelabberdst. Twee uur te laat eindelijk, door de gate, en in het vliegtuig waar we ook nog eens 2.5 uur stil gestaan hebben, en de piloot maar zeggen, excuses, nog 20 minuutjes. Moesten we eerst nog 5 uur wachten in Perth op onze aansluiting naar Alice Springs werd nu in ons vliegtuig omgeroepen dat we voorrang kregen bij de douane etc en dat er buiten het vliegveld een taxi voor ons gereed stond.  Nou die taxi hadden we wel nodig want we moesten aan de andere kant van het vliegveld van Perth zijn en dat is bijna de afstand Schiphol/Rijnsburg. Na een voorspoedige vlucht eindelijk om 09.50 uur plaatselijke tijd in Alice Springs. Vlug de huurauto opgehaald en naar het hotel waar we nu aan bijkomen zijn van de lange reis en de overgang van het klimaat. Het is echt warm.

ANNEJADI

1. Willem s:
    12 januari 2020
    Mooi dat jullie er zijn.
    Zeg ff tegen de australiese autoriteiten dat je een chemiies goedje over de wolken kan gooien.
    Hebben ze in Dubai gedaan .
    Dan gaat het regenen beetje verkoeling 😄

Mooi mensen ....
  2. Lin:
    12 januari 2020
    En kan de vakantie dan eindelijk écht beginnen!
    (Hoe is het om weer op het mooiste continent te zijn)
  3. Oranjedam:
    12 januari 2020
    Reis vol hindernissen, maar des te lekkerder om er te zijn! Jullie hebben in ieder geval al een paar mooie verhalen voor op verjaardagen! 😀
  4. Bianca:
    12 januari 2020
    Jeetje wat een vehaal al, nu lekker gaan genieten!! Ik hoop niet meer dat het zo hard gaat regenen...... uuuh of toch wel😅
  5. Astrid Jonker:
    12 januari 2020
    Eindelijk in Australië. Ik geloof zeker dat jullie bij moeten komen van zo'n reis. Wat een pech zeg.
    Hopelijk hebben jullie wat pech betreft, jullie portie gehad deze reis.
    Nu hopelijk genieten, wat wij ook al doen met het verhaal iedere keer. Zeer smakelijk verteld. Wij verheugen ons op het vervolg.
    Mooie auto trouwens.
    Veel plezier, groetjes Marco en Astrid
  6. Janneke en jan:
    12 januari 2020
    Nou ja wel wat moeizamer dan jullie vorige reis maar hoop dat het nu genieten word
  7. Agaath en Frans:
    12 januari 2020
    Wat een pech maar neem je rust en ga gewoon doen wat jullie van plan zijn. Doe rustig aan en we kijken uit naar je volgend verhaal.
  8. Ineke Piket:
    12 januari 2020
    Nou zeg errug, t is wat!
    De rest van de reis hebben jullie zelf toch wel in de hand, dan word het zeker top !
  9. Aat en Dicky Versteegt:
    12 januari 2020
    Het is me wat om op plek van bestemming te komen.
    Me zegt ook: Na regen komt zonnen schijnt. In jullie geval ook" Grote Hitte".
    Maak er een hele mooi vakantie van, de groetjes aan allen.
  10. AnsRavers:
    12 januari 2020
    Wat een reis met hindernissen .
    Maar nu kan het avontuur beginnen .
    Veel.plezier en lekker genieten.
  11. Marianne:
    12 januari 2020
    Nou nu maar snel de heenreis vergeten en verder👍👍
  12. Debby:
    12 januari 2020
    Wat ben ik blij dat jullie er eindelijk zijn. Nu even acclimatiseren en dan op weg naar het echte avontuur... " Ayers Rock, here we come". Have fun.
  13. De Dedemsvaarders:
    12 januari 2020
    Haha, jullie maken ook altijd wel wat spannends mee... Chemische regen..hihi.. En wat een geweldige auto...mooi man...Heel veel plezier in de nu ECHTE vakantie. ; ) ; X
  14. Nel de Jong:
    12 januari 2020
    Fijn dat jullie er na al de hindernissen er zijn, nu kan de vakantie beginnen. Ik kijk uit naar het volgende reisverslag.
  15. Sue en Arend:
    14 januari 2020
    Goed te horen over het verhaal. Wie zijn blij dat jullie zijn daar.....veel Geneten van en tot de volgende verhaal.........
    Groet, Arend en Sue
  16. Marian van Stijn:
    15 januari 2020
    Zo fijn dat jullie na een lange reis er eindelijk zijn,fijne tijd samen geniet van al dat moois wat langs komt.Wacht weer op volgende reisverslag.👍