Great Ocean Road

26 januari 2020 - Apollo Bay, Australië

The Great Ocean Road (de B100)  is begonnen. De eerste 25 kilometer, na het bord Great Ocean Road was eigenlijk helemaal niet bijzonder en voldeed niet aan de verwachting van een door soldaten, die teruggekeerd waren na de 1e Wereldoorlog,  aangelegde weg. Een door soldaten aangelegde weg doet denken aan een weg bedekt met klinkertjes maar die kom je dus niet meer tegen want het asfalt heeft de tijd ingehaald.  Overigens was de Great Ocean Road eigenlijk pas in 1932 af.

De eerste stop werd Port Campbell waar wij de nacht door hebben gebracht op een camping buiten het dorp waarbij een grote groep jongeren elkaar hadden opgezocht en waar zij tot diep in de nacht feest hebben gevierd.  Op de camping waren  niet echt bijzonder veel faciliteiten maar we hadden in ieder geval nog een plekje want het is nu het laatste vrije weekeinde voordat de schoolvakanties afgelopen zijn en gezien het feit dat het morgen Australia Day is geniet men nog even van een lang weekeinde.  Werden we dan ook voor gewaarschuwd en daarom hebben we de plaatselijke VVV (Information) voor ons een plekje laten reserveren op een camping in Apollo Bay waar we nu zijn.

In Port Campbell zagen we een leuke baai die op alle fronten voldeed om eens lekker te gaan zwemmen. Na een kleine wandeling vanaf de camping de zwembroeken aangedaan en wat bleek het werd voor de mannen een verlate Nieuwjaarsduik. Het water voldeed aan de volgende spreuk: “Trekt een schildpad zijn kopje in zijn schild dan is de water temperatuur niet gewild”.

Vlug het water dus weer uit en op een plaatselijk terrasje op temperatuur gekomen met een wijntje en een biertje. Waren overigens niet de eerste van deze vakantie.

Vandaag onze rit lang de Great Ocean Road voorgezet zowel gisteren als vandaag over pakweg 80 kilometer enkele uren gedaan. Bij elke bezienswaardigheid gestopt, stukje gelopen en vervolgens van het uitzicht genoten en de nodige foto’s gemaakt waarvan we een kleine collectie hebben toegevoegd.  Zoals ook te zien is werd het emotioneel voor sommige van ons teveel en werd de liefde voor elkaar nog eens stevig bezegeld.

1. Ineke Piket:
    26 januari 2020
    Mooie foto's, leuk verhaal weer !
  2. Zwaan:
    26 januari 2020
    Weer een mooi verhaal en aan de omgeving zal het niet liggen op de foto,s te zien. echt prachtig daar … groetjes Carel en Nicolette
  3. Agaath en Frans:
    26 januari 2020
    Mooi allemaal ik hou jullie in de gaten via m'n wereldatlas!
  4. Astrid Jonker:
    26 januari 2020
    Gezellige en mooie foto's.
    Prachtig weertje, lekker genieten. 🍷🥃🍻
    Groetjes Marco en Astrid
  5. Aat en Dicky Versteegt:
    26 januari 2020
    Weer een fantastische belevenis, jullie kunnen in ieder geval vertellen dat je daar gereden hebt, op zo'n historische weg.
    Mooie foto's vooral die kliffen dat trekt me nog het meest dat ze je hier niet.
  6. AnsRavers:
    26 januari 2020
    Wat een mooie natuur prachtig
    Mooie fotos ,lekker genieten 🍷🍻
  7. Peter:
    26 januari 2020
    Wat een mooie foto's en verhalen. Je zou er een boek van kunnen schrijven prachtig weer ook.ik hoop dat jullie nog veel mooie dingen dingen zien.👍
  8. Nel de Jong:
    27 januari 2020
    Ik snap dat sommige wat emotioneel worden ha ha, wat een prachtig gebied. Bedankt voor je verhaal weer.
  9. Debby:
    27 januari 2020
    “Trekt een schildpad zijn kopje in zijn schild dan is de water temperatuur niet gewild”. Ik heb hier dubbel gelegen, hahahahaha. Jullie moeten na terugkomst echt het hele verhaal in een boekvorm uitbrengen. Fijn dat jullie ons zo laten meegenieten!