Halls Gap Lakeside

22 januari 2020 - Halls Gap, Australië

Eergisteren vertrokken vanaf Kangaroo Island naar het vaste land van Australie. Het was windkracht vijf maar we hadden de golven  in een gunstige positie zodat de ferry wel wat slingerde maar niet stampte.  Ook hielp het slikken van anti zeeziekte pillen en kwamen we allen in goede gezondheid aan op het vaste land van Australië. De laatste avond op de camping was er nog een campinggast die een Koala in het verbrandde gedeelte van de Bush had aangetroffen en mee genomen had naar de camping. Wat bijzonder was was dat de koala zelf naar de auto was gelopen nadat ze waren gestopt om te kijken naar alles wat was afgebrand. Trok natuurlijk onze aandacht want een koala hoorde natuurlijk bij de beesten die je hier gezien moet hebben..

Een langer rit gemaakt naar Robe waar het vinden van een geopende camping. enige problemen opleverde.  Gelukkig iemand gevonden die voor ons een telefoontje wilde plegen en zo lukte het om een plekje te bemachtigen. Verder geen bijzonderheden voor deze dag te vermelden.

Gisteren weer de nodige kilometer moeten maken en zijn we beland in de Halls Gap Lake Site campground. Het lijkt hier wel Jurassic Park. We hebben inmiddels zo rond de 100 Kaketoes gezien die   erg brutaal zijn. Op het veld grenzend aan de camping hebben we al Emoes en  kangaroes gezien. Verder het geluid van een lachende Kookaburra gehoord.

De kangaroes lopen in de nacht gewoon over de camping en daar wordt je voor gewaarschuwd. Op het veld bij de camping zagen we al vroeg in de avond kangaroes lopen. Bij het tandenpoetsen kwamen 3 van ons de eerste kangaroe tegen op de camping. Deze stond slechts op een paar meter afstand recht overeind naar ze te kijken. Nog even op het veld gestaan om de prachtige sterrenhemel te bekijken want je hebt hier bijna geen licht vervuiling.

Vandaag enige hoogtepunten in de nabijheid van de camping bekeken.  De Reed Lookout,  en de Mackenzie Falls. Mooie slingerweg ernaar toe maar minder mooi voor degene die achter in de camper zit. Vandaag geldt er een total fire ban in verband met de harde wind. Nu waren wij toch niet van plan om een vuurtje te maken zodat het wat ons betreft geen probleem is.

Helaas lukt het weer niet om een filmpje op de site te zetten maar morgen proberen we het weer.

ANNEJADI

1. Oranjedam:
    22 januari 2020
    Coole foto’s hoor! Ziet er gaaf uit!!
  2. Ineke Piket:
    22 januari 2020
    Mooi daar! Geniet lekker! Vuurtje maken doen we weer in Renkum!
  3. Astrid Jonker:
    Haha Statler en Waldorf met verrekijkers
  4. Astrid Jonker:
    22 januari 2020
    Nou, het ziet er weer heel gezellig uit, wel een leuk yuressic park.
    Híer hebben we beelden gezien van een enorme zandstorm van ruim 300km lang, en hagelstenen zo groot als tennisballen.
    Wat wordt Australië geteisterd door natuurgeweld, echt vreselijk.
    Maar aan de foto's te zien zitten jullie nog in een prachtig gebied. Ik hoop echt dat al dat natuurgeweld langs jullie heen gaat.
    Liefs Marco en Astrid
  5. Nel de Jong:
    22 januari 2020
    Wat een leuke en prachtige foto's.
  6. Marian van Stijn:
    23 januari 2020
    Wat zien jullie veel en heerlijk genieten hoor,hier nat en koud.