Sydney

13 februari 2020 - Sydney, Australië

De laatste uren van  de vakantie in Australie zijn aangebroken. Wat ons wacht is een lange vliegreis naar huis met Emirates met een  tussenstop wederom in Dubai. Nu maar hopen dat er niet zoveel vertraging en/of regen in Dubai is gevallen.

Na onze vlucht vanuit de Blue Mountains zijn we neergestreken in Oxford Street in hotel Arts. Deze doet zijn naam eer aan want op de laatste .dag van ons verblijf hier zijn we vanmorgen naar een echte Australische huisarts geweest. Een van ons heeft een behoorlijke oogontsteking en voordat wij het vliegtuig ingaan wilden we er toch even naar laten kijken. In totaal 150 Australische dollars armer kan ze gelukkig de reis naar huis ondergaan al zal er met een oog niet veel worden gezien.

Nadat we vanuit de Blue Mountains naar het hotel waren gereden zagen we later op de tv dat er rond de 400 millimeter water was gevallen. Hele overstromingen en evacuaties hebben er plaatsgevonden. Achteraf is dit de extra nacht in het hotel meer dan waard geweest.

In Sydney natuurlijk de grote toeristische trekpleisters bezocht. De 250 meter hoge Westfield Tower moest er als eerste aangeloven. Een prachtig 360 graden uitzicht over de prachtige stad Sydney.  In de toren was een maquette te zien van alle hoge torens in de wereld en dan denk je een  van de hoogste torens in te gaan maar dan kom je bedrogen uit het is maar een kleintje. Ik vond hem in ieder geval hoog genoeg. Natuurlijk het wonderlijke, fantastische gebouw Sydney Opera House bezocht. Het blijft een machtig imposant gebouw met dan ook nog eens op de achtergrond de Sydney Harbour Bridge. Eigenlijk raak je niet uitgekeken maar dan toch komt er een moment dat je verder gaat om andere dingen te bezichtigen. De majestueuze bomen in de Botanische tuinen, je weet gewoon niet wat je zien zo grillig en mooi van vorm. De Chinese Tuinen met het ying en yang, feng shui en de Bonzai bomen werkelijk een lust voor het oog.

Natuurlijk moest er ook een bezoek worden gebracht aan Bondi Beach met al hun live guards,  lijkend op David Hasselhoff . De mannen keken hun ogen uit om een glimp van Pamela op te mogen vangen.  Helaas er waren er  geen spectaculaire reddingen  zoals je vaak op tv ziet en nog minder hunks of Pamela’s te zien. Maar het was wel Bondi Beach die je van de bucket list af kan strepen.

Gastronomisch gezien hebben we de afgelopen dagen echt heerlijk genoten. De plaatselijke Griek , de pizza boer en een leuke Inn op de hoek. Alles even lekker en  o zo  gastvrije mensen.  Naar Nederlandse begrippen duurt het soms wat lang maar het eten is er dan wel naar. Bij de Griek toch achteraf nog even een ouzootje gescoord en bij de pizza boer zelfs een dessert van de zaak.

Vanmiddag de mannen nog even samen een biertje gedronken en wat mannentaal uitgeslaakt terwijl de vrouwen van een welverdiende rust genoten na de shop untill you drop dag. De mannen waren nog even getuige van het feit dat een moeder zomaar haar kind achterliet in de kroeg maar wat zij niet hadden gezien was dat opa binnen was komen lopen om zijn kleindochter op te vangen zodat moeder waarschijnlijk naar haar werk kon gaan. Wat een opluchting.

Mensen het was leuk om een reislogger bij te houden maar helaas dit moet de afsluiting zijn.