Warrnambool

24 januari 2020 - Warrnambool, Australië

Halls Gap met zijn mooie natuur in de Gramians achter ons gelaten en met frisse moed aan een reis van 150 km naar de kust begonnen.

Eer gistenen bij het afwassen werden wij mannen aangesproken door een groepje jongeren die zich afvroegen of ik (Jaap) Santa Claus was want ik zag er zo uit en ik had ook zijn stem. Natuurlijk was ik het en in het gesprek dat er volgde konden wij niet meer stuk. De jongeren waren zo enthousiast dat zij het aan hun ouders gingen vertellen. Kwamen ze even later terug en ondertussen waren er een paar mensen uit Frankrijk op de andere afwasplek komen staan en er was ook een andere vrouw aankomen lopen en zij vertelde ons dat zij had gehoord dat een van de jongeren aan ons ging vragen of ik HO ho ho wilde zeggen. Als ik dit niet deed dan was ik niet Santa Claus. Met een diepe stem zei  ik vervolgens ho ho ho en je had die bekkies moeten zien. Helemaal in extase en toen kwamen de bestellingen voor het aankomende jaar. Werd nog wel gevraagd waar mijn baard was maar omdat ik op vakantie was en niemand mocht weten dat ik op de camping was had ik die afgeschoren. Ook dit werd zondermeer als voor  waar aangenomen. De kinderen beloofde vervolgens met de hand op hun hart dat zij het geheim zouden houden.

De Fransen en de vrouw die bij ons stond kwamen niet meer bij van het lachen. De dame zei nog wel You did perfect. Na de bestellingen te hebben opgenomen vertrokken de kinderen en wij ook met een prachtige ervaring rijker.

Het was en bleef heel bijzonder dat de kangaroos over de camping heen liepen . Op het veld gelegen naast de camping liepen er tientallen kangaroos en emoes. Ben je eerst bang dat je er geen zal zien zie je er uiteindelijk zelfs lopen op een paar meter afstand van de camper.

Na de rit van 150 kilometer die eigenlijk geen moment verveelde aangekomen in Port Fairy. Helaas ivm het laatste vrije weekeinde van de kinderen voordat de scholen weer beginnen waren alle campings bezet. Daarom maar doorgereden naar Warrnambool waar we morgen met een gedeelte van The Great Ocean Road gaan beginnen. Nog even een stukje langs Ship wreck Bay gelopen en nu zitten we lekker aan de alcoholische versnaperingen terwijl jullie waarschijnlijk net uit bed komen.

1. Esther:
    24 januari 2020
    Ho ho ho kunnen we ook alvast wat bestellen, dank weer voor het leuke verhaal. Goede reis en veel plezier verder!
  2. Agaath en Frans:
    24 januari 2020
    Zo Santa Claus dat was leuk. Leuk is het allemaal nog heel veel fijne dagen en de groetjes van ons.😂
  3. Nel de Jong:
    24 januari 2020
    Ha ha geweldig Santa Claus, bedankt weer voor het leuke verslag, zie weer uit naar het volgende.
  4. Nico v Nieuwkoop:
    24 januari 2020
    Hallo Daar mooie verhalen, mooie fotos geniet ervan het weer is ook niet zo warm meer he! Geniet ervan gr Nico
  5. Stefan:
    24 januari 2020
    Hey Santa Claus....ik wil graag een gezellige 4daagse dit jaar, kunt u dat nog regelen ook al is het nog geen kerst...?? Geweldig mannen en dames ..wat een verhalen. Ik heb met veel plezier zitten lezen. Wat een ervaring. Ik loop iets achter net de verhalen maar ga het snel in halen.... veel plezier....groeten Stefan
  6. Astrid Jonker:
    24 januari 2020
    Hahaha, ik heb het altijd al gedacht, die kinderen waren zo stom nog niet met hun verlanglijstje.
    Nog bedankt Santa, voor die diamanten ring, dit jaar gaarne oorbellen erbij, per slot van rekening are diamonds a girl best friend💫💍💎
    Bedankt voor de verhalen. Heel leuk wederom.
    Groetjes Marco en Astrid
  7. Janneke en jan:
    24 januari 2020
    Nou Santa nog maar veel plezier daar voor dat je het weer te druk krijgt😜
  8. Babette Glasbergen-Riethoven:
    25 januari 2020
    Prachtig verhaal! En de foto’s zijn echt heel mooi! Veel plezier
  9. Judith Boermans:
    31 januari 2020
    Wat een geweldig verhaal Jaap!!
    Wist het wel.....;-)