Rondje Ayers Rock “Uluru”

15 januari 2020 - Alice Springs, Australië

Tikten we gisteren na 5 uur rijden vanuit Alice Springs, over onder andere  de Stuart Highway,  waar de Solar Chalenge Race wordt gehouden, naar Ayers Rock (Uluru) de  Monoliet aan. Hier komen we later op terug.

Zondag aangekomen in Alice Springs na een lange reis en konden we in ieder geval ff lekker ontspannen.  De volgende dag vroeg opgestaan, dit alles met  het idee om naar Ayers Rock te gaan tot we er achter kwamen dat we in ons reisschema een extra dag Alice Springs hadden ingelast om te acclimatiseren. Zelfs even bij de balie wezen vragen of het juist was dat wij die dag daar nog zouden blijven of uit moesten checken. Enige hilariteit aan de balie was ons deel.  Voor niets vroeg opgestaan dus, maar we hadden wel een lekkere lange dag om de high lights van Alice Springs te bekijken. Gisteren dus wel naar Ayers Rcok vertrokken.

Na enig overleg na het aantikken van Ayers Rock, besloten om naar het hotel The Lost Camel te gaan en vandaag terug te keren om een rondje rond Uluru te lopen. Lekker gebruik gemaakt van het zwembad en helaas moest een van ons afhaken vanwege een gigantische verkoudheid maar dat weerhield de anderen er niet van om lekker uit eten te gaan en te genieten van de lokale specialiteiten.  Na een spannend nachtje slapen  met de vraag wat de dag vandaag ons brengen zou wij vroeg aan het ontbijt. Om 09.00 uur waren we bij Uluru en konden we de tocht beginnen. Het was gelukkig pas 36 graden dus wat kon ons gebeuren. Niets toch. Maar met elke stap werd de rondgang om Uluru  zwaarder.. Kent men de spreuk ziet men kerk of een rotsblok staan ( eigenlijk is het liggen maar dit rijmt beter) dan is de tocht nog niet gedaan.

Helaas sloeg het noodlot toe en blies een van ons zichzelf fysiek helemaal op en moesten de Park Rangers er aan te pas komen. Heel vriendelijke mannen die zich over de moe gestreden wandelaarster ontfermden. Hiermee kwam er een einde aan de tocht voor de twee dames die bij elkaar bleven,  en in goed overleg hervatten de mannen de tocht . Zij moesten nog ongeveer 5 kilometer lopen. Wij diehards hebben vervolgens de helse tocht volbracht bij een temperatuur van 42 graden. We hebben deze zware tocht dan ook aan de dames opgedragen want zij hadden  het zeker ook verdient om het te halen maar zij waren in ieder geval in goede handen bij de Park Rangers. Gezegd moet worden dat ook de mannen toen we met elkaar herenigd werden goed verzorgd werden door de Park Rangers.

Nu na wederom 450 kilometer zijn we weer terug in ons oude hotel Aurora in Alice Springs en gaan we genieten van een welverdiend glas wijn en een lekker glas bier.

Morgen naar Adelaide en gaat overmorgen het avontuur met de camper beginnen.

ANNEJADI

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willem s:
    Pfffffffff
  2. Oranjedam:
    Sterkte met herstellen!!
  3. Ineke Piket:
    15 januari 2020
    Jeetje, t is wat! Je maakt zo wel wat mee!
    Mooie fotos(behalve de vlag dan)!🤮
    Zijn daar zoveel insecten vanwege de netjes?🦟🦟🦟🕷🦗🐜🐝🙋‍♂️🙋‍♀️
  4. Nel de Jong:
    15 januari 2020
    Mooie foto's, jullie maken in de eerste paar dagen een hoop mee, ik kijk al uit naar het volgende verslag.
  5. Astrid Jonker:
    15 januari 2020
    Wandelen in zo'n temperatuur????
    Ik bleef lekker in het zwembad . Pfffffff
    Eigenlijk onverantwoord. In Nijmegen zouden ze de beroemde wandeltocht staken!!.
    Jullie zijn diehards. Ik zou er niet eens aan beginnen.
  6. Sue en Arend:
    15 januari 2020
    Super foto's van jullie en wat een mooi plaats......
  7. Astrid Jonker:
    15 januari 2020
    Ps, wel hele leuke foto's, dat dan wel weer.
    Alleen in een zwembad zitten had natuurlijk geen leuk verhaal en ook geen mooie foto's opgeleverd.
    Ik hoop wel dat de temperatuur wat aangenamer wordt voor jullie.
    Groetjes Marco en Astrid