Jasper en Clearwater

7 oktober 2016 - Clearwater, Canada

Jasper de metropool ligt ook achter ons, we zijn zojuist op de Campground van Dutch Lake neergestreken in Clearwater. Met jawel zicht vanuit de camper op het meer.

Eergisteren hebben Jaap en Neeltje een dagje Jasper gedaan met hier en daar wat inkopen. De dag begon voor Dirk en Jaap met een stevige ochtendwandeling naar de douches De mannen waren verdwaald maar gelukkig heeft een kampeerhulp ze naar de douche gebracht. Wandelingetje van een half uur alleen maar om ff te douche. Dirk en Lies hebben een trail gelopen van een paar uur en daarbij hebben zij een grote kudde Wapiti herten gespot. Pa Wapiti was in het bezit van een indrukwekkend gewei. Het was eigenlijk de bedoeling om een treinreisje te gaan maken maar dat was alleen mogelijk in combinatie met een bustoer. Vier uur in de bus en twee uur met de trein daarom op de alternatieve manier de dag doorgebracht. Gisterenmorgen de verkorte route naar de douche gevolgd en op de camping ook een kudde Wapiti's gespot. Ook hier had pa een mooi groot gewei teneinde indruk op de vrouwtjes te maken.

Na Jasper richting Valemont gereden en aldaar getracht de plaatselijke bierbrouwerij met een bezoek te vereren, dit op voorspraak van de dame van de visitors informatie. Had de eigenaar geen tijd dit laat wel indruk achter. Wel had de plaatselijke Swiss bakery genoeg in de schappen liggen voor ons zodat we bij de koffie alle indrukken van Valemont konden verwerken. Nog even langs de plaatselijke spoorbaan gestaan omdat er een trein passeerde. In alle voorgaande berichtjes dit nog vergeten te vermelden. Als er een trein langs komt dan wordt dat eerst bekend gemaakt door zijn luide hoorngeluid. Nou daar word je in de nacht dus gewoon wakker van. Het record ligt nu op 3 locomotieven en 172 wagons. Wel dat duurt even voordat die voorbij is.

Vannacht geslapen op een 140 plaatsen grootte campground genaamd Canoe River Campground, wij waren de enige bezoekers maar wel met een mooi uitzicht op een grote weide met paarden en een rodeo stadium. Vuurtje gestookt van hout van de camping en vanmorgen met het afrekenen maar 20 dollar hoeven te betalen omdat we zo weinig service hadden gekregen. We hadden nota bene een camping voor ons zelf, een heerlijk kampvuur met voldoende hout, wifi en de gehele doucheruimtes voor ons zelf. Maar ons hoor je niet klagen.

Vandaag naar Clearwater gereden, een rit van 200 kilometer. En vanmiddag een rondje watervallen gemaakt; Helmcken Falls en Dawson Falls. Het was ook de bedoeling dat we Spahats Falls zouden gaan bekijken maar helaas die zijn we zonder het te merken voorbij gereden.

Helmcken Falls stort zich in een gat van 141 meter. Wat een geweldig mooi gezicht is dat.

Dawson Falls stelde daar helemaal niets bij voor maar toch.

Zagen we in een stuk land ook nog een paar bizons lopen maar dat was te ver weg om goed vast te kunnen leggen. Hebben we allen gezien dus geen bierpraatje.

1. Astrid Jonker:
    7 oktober 2016
    tja, wat moet je nog zeggen. de foto's zeggen alles. schitterend mooi.
    groetjes Mar en As
  2. Agaath en Frans:
    7 oktober 2016
    Mooie natuur genieten maar.
  3. Babette Glasbergen-Riethoven:
    9 oktober 2016
    Ziet er geweldig uit en wat een avontuurlijke reis!!! Veel plezier nog!!