Vancouver

12 oktober 2016 - Vancouver, Canada

Gisteren de laatste etappe van onze rondreis door een klein gedeelte van Canada gemaakt.
We zijn vertrokken uit de plaats Whistler. Hier gisteren lopend vanaf de campground naar toe gegaan en de laatste in koopjes gedaan.
Na Whistler richting Vancouver gereden en in het plaatsje Squamisch nogmaals een tocht naar boven gemaakt met een Gondola en daarbij ook nog over een suspension bridge gelopen.
Ook hier prachtige vergezichten over het mooie landschap en ook over de Howe Sound. Hier net als in Nieuw Zeeland worden het sounds genoemd omdat alleen in Noorwegen de naam Fjord gebruikt wordt.

Op de weg naar Vancouver was 16.15 uur de reis rond. We zagen in de diepte een ferry van BC ferries Horse Shoe Bay in komen varen. We waren hier aan het begin van onze rondreis aan land gekomen na ons bezoek aan Vancouver Island.

Onze reis kende vele hoog(ste)- en diep(ste)punten. Onderweg genoten van hoge bergen met sneeuw op de toppen en diepe ravijnen waar rivieren zich van soms wel grote hoogte in stortte.

Vandaag de RV ingeleverd en jawel het verloren geachte fototoestel van Annelies lag bij de verhuurder op ons te wachten.
Nog 1 nachtje slapen in het hotel en dan morgen naar huis.

Verder vandaag een bezoek gebracht aan het centrum van Vancouver.
Vancouver is na Montreal en Toronto de grootste stad van Canada. De stad heeft 2.5 miljoen inwoners en probeert de groenste stad van de wereld te worden. Dit blijkt uit de vele parken en bomen langs de wegen. Ja zelfs tuintjes en bomen op flatgebouwen.

Vanaf het Harbour Centre gebouw een prachtig 360 graden uitzicht over de stad., en de havens.
Grote schepen, ferries, grote en kleine watervliegtuigjes die je ziet opstijgen en landen.

Onze reis begonnen op 14 september op Schiphol zal eindigen op 14 oktober op Schiphol.
Met onze RV hebben we in 4 weken in totaal 4700 kilometer gereden. Dit lijkt veel maar op een land zo groot als dit is dat maar weinig. Ja je zit veel in de auto maar je krijgt er zoveel voor terug.
Mooie landschappen, rivieren, wilde beesten (jammer genoeg maar 1 beer), prachtige vergezichten, goede en minder goede campings, noem maar op.

De vakantie is op de terugreis na teneinde maar gelukkig hebben we de foto's en mooie herinneringen nog.

We hopen dat jullie van de verhaaltjes en de toegevoegde foto's hebben genoten.
Tot in Nederland.

Dirk en Annelies
Neeltje en Jaap

1. Ineke Piket:
    13 oktober 2016
    Wat hebben we meegenoten van jullie fantastische reis!! We hopen jullie snel weer te zien en te horen , goede terugreis !
  2. Babette Glasbergen-Riethoven:
    13 oktober 2016
    Geweldig!!!! Maar fijn dat jullie snel thuiskomen.. Zo rustig hier Een goede reis terug !!!!
  3. Zwaan:
    13 oktober 2016
    goede reis naar huis allemaal !!! genoten van de mooie verhalen.
  4. Astrid Jonker:
    13 oktober 2016
    heel leuk dat de jullie avontuur konden volgen. genoten van de verhalen en foto's.
    aan alles komt een einde maar de herinneringen blijven.
    een hele goede terugreis en hopelijk snel tot ziens.
    groetjes Marco en Astrid
  5. Ans Ravers:
    13 oktober 2016
    Heb erg genoten van jullie fantastische verhalen !! Een hele goede reis allemaal en hoop jullie gauw te zien.
  6. Gerry:
    13 oktober 2016
    Wat geweldig was Julie reis , genoten van de verhalen, een veilige goede reis gewenst. De kinderen kijken vol verlangen naar Julie uit