Lake Louise

2 oktober 2016 - Lake Louise, Canada

Eergisteren gereden vanuit Invermere naar Lake Louise. Zou een van de mooiste meren van Canada zijn. Valt eigenlijk weinig over te vertellen dan dat het water een heel mooie turquoise kleur heeft. Foto's vertellen genoeg.

Omdat het nog niet voldoende was toch nog even een kleine omweg gemaakt naar Moraine Lake.

De nacht doorgebracht op Lake Louise Campground met het idee om de andere dag naar Jasper te gaan. Op deze camping waren een paar beginners voor wat betreft het kamperen aan de gang teneinde droog te kunnen zitten maar dat werd helemaal niets. Ze eerst maar een biertje gegeven en ze vervolgens geholpen om een droog plekje te creëren d.m.v. het bevestigen van natuurlijk een veel te klein zeil.

Waren van plan om gisteren naar Jasper te rijden over de Icefield Parkway, moet een van de mooiste wegen op aarde zijn, maar omdat de bewolking erg laag hing dit met een dag uitgesteld.

Wel een andere camping opgezocht met de mooie naam Kicking Horse campground. Jammer genoeg erg veel regen zodat we de avond noodgedwongen binnen hebben doorgebracht. Natuurlijk wel een kampvuur gemaakt met om te beginnen nat hout , dus Hans je bent niet meer de koning van het kampvuur.

Vandaag een kleine omweg gemaakt vanaf de Icefield Parkway naar Golden. Leuk stadje met de langste houten brug van Canada. De dames moesten hoognodig eens wassen en de mannen hebben een wandeling gemaakt naar de Kicking Horse Pedestrian Bridge. Waar zij na een barre wandeltocht beschutting vonden op een zonnig terrasje waar zij later door de dames met de RV zijn opgepikt.