Invermere/Banff

30 september 2016 - Invermere, Canada

Eergisteren vertrokken uit Invermere en de nationale parken ingereden. De tocht begon in Kootenay waar wij eerst een toegangspas aan moesten schaffen. Per dag 20 canadese dollars dus moest er ff gerekend worden hoeveel nachten we in de parken zouden blijven. Bleek voor ons een grote pas voor twee jaar voor alle parken het goedkoopste te zijn. Kunnen we dus mooi doorverkopen, doe een bod . De reis door het NP zou eindigen in Banff waar wij twee nachten zijn gebleven.

Alvorens Banff aan te doen onderweg de nodige stops gemaakt om foto's te maken. Hoogtepunten onderweg waren: Radium Hotsprings, Olive Lake, Kootenay Valley Viewpoint, Paint Pots en Marble Canyon. Vervolgens naar Banff doorgereden en twee nachten op Tunnel Mountain RV Park gestaan. Gisteren een dagje Banff gedaan. Hoogtepunt was toch wel de Banff Gondola. De berg is 2281 meter hoog gemeten vanaf de zeespiegel. Er was een man die uitgerekend 1000 keer de berg is opgelopen teneinde de weerstation metingen op te halen. Wij hebben hetzelfde gedaan maar dan met een gondelbaan en vervolgens het laatste stuk gelopen. Wat een fantastische vergezichten over de Rocky Mountains. Banff een plaatsje gericht op het toerisme. In de middaguren de dames gewapend met creditcards het stadje in en de mannen een middagje vrijaf. Museumpje hier en een stadswandelingetje daar.

Vandaag via de Bow Valley Parkway naar Lake Louise Village gereden. Onderweg op het spoor nog even een trein, de Canadian Passific”, gespot waar geen eind aankwam, bestond uit 130 eenheden. (zelf geteld).

Staan nu op een RV park bij Lake Louise, weer geen Wifi, dus gaan we in de village dit bericht en de foto's even versturen. Ohja Martin van harte gefeliciteerd met je verjaardag je pappie en mammie missen je. En natuurlijk onze kleinzoon Axel die 1 jaar is geworden.

1. Astrid Jonker:
    30 september 2016
    Echt geweldig mooi. Doet me ook denken aan de Europese gebergte. Bergen blijven fascineert.
    Lekker blijven fotograferen en genieten. Doen wij ook van jullie avontuur .
    Groetjes van Mar en As
  2. Linda:
    30 september 2016
    Ziet er goed uit hoor! Have fum
  3. Sue en Arend:
    1 oktober 2016