Osoyoos

27 september 2016 - Osoyoos, Canada

Op zaterdag gereden van de Coquihalla Campground richting Osoyoos, een rit van ongeveeer 160 kilometer. Onderweg genoten van de natuur en in een roadhouse een lekker bakje gedaan met apple pie en blueberry pie.
Na de roadhouse begonnen we zachtjes aan te klimmen en te dalen over overigens mooie wegen. Na een soort van bergrug te zijn gepasseerd, gereden door Annelies, mocht Jaap het stuur overnemen en kon hij door een eindeloos bergdal zo de dessert van Canada inrijden. Dit gebied is bij uitstek geschikt voor de groei van druiven. Natuurlijk nog even een wijngaard met winehouse bezocht maar de flessen wijn lagen duidelijk boven onze begroting en smaakpupillen. De mannen houden het wel bij bier en de dames bij wijn uit een pak (die overigens volgens de kenners ook erg lekker is).
In de plaats Osoyoos het MIP Desert Heritage Centre bezocht waar de geschiedenis van de OKINAGE indianen werd verteld inclusief tipi's en andere gebruikers voorwerpen. We werden overigen s wel gewaarschuwd voor ratelslangen die daar hun territorium hebben.
Op een idyllisch plekje, met kabbelend water, van het Osoyoos lake aan het strand bij de Cabana Beach Campground de rest van de dag doorgebracht.